Az alábbi történetek részben valós részben kitalált történetek. Céljuk, hogy megmutassák a NaviCard alkalmazásának sokféleségét, és kedvet csináljanak olvasóinknak a NaviCard alkalmazásaiban rejlő lehetőségek kipróbálásához. A NaviCard számos esetben megkönnyíti a munkát és élvezetesebbé teszi a szórakozást. Kielégíti azt az örök emberi vágyat, hogy csekély erőfeszítés árán sok értékhez jussunk hozzá. Az idő nagy érték, és ha csupán ebből takarítunk meg egy keveset, már nyertünk. Az öröm nagy érték, ezért ha magunknak és másnak örömet okozhatunk; megintcsak nyertünk. Az alábbi történetekben mindkettőre találhat majd példákat...

Első történet

A Balaton Közép-Európa legnagyobb édesvizű tava. Nyaranta sokan érkeznek ide belföldről és a szomszédos országokból. Amikor a Balatonhoz érkeztem körülnéztem az egyik barátságos Balaton parti településen. Elhatároztam, hogy itt fogok tölteni néhány napot. Bementem az egyik utazási irodába, azzal a céllal, hogy egy part menti nyaralót bérelek. Az irodában fényképről megmutatták a szabad part menti házak képeit. Amikor kiválasztottam a nekem tetsző házat, az ügyintéző kinyomtatta számomra a ház NaviCard kártyáját és a kezembe adta. A kártyát a navigációs készülékbe helyeztem és a navigációs készülék kellemes női hangon adott útbaigazítását követve perceken belül a kiválasztott ház elé érkeztem.

Második történet

Párizsban sétálgattam a belvárosban, amikor megláttam egy újságárus bódé kirakatában NaviCard kártyákat a Loire menti kastélyokról. Franciaországi utazásomat úgy terveztem, hogy a Loire völgye érintésével folytatom utazásomat Nantes felé. Megvettem a kastélyok fényképeit tartalmazó, harmonikaszerűen összehajtogatott kártya kollekciót. Az egyik kastély képe nagyon megtetszett. Elhatároztam, hogy egy rövid kitérőt teszek és ezt a kastélyt közelről is megnézem, amikor a Loire völgyéhez érek.

Harmadik történet

Repülőgéppel utaztam Angliába. Angliai utazásom során nem béreltem személyautót, mert tartottam a baloldali közlekedés nehézségétől, ráadásul London belvárosában korlátozva van az autóközlekedés. Szerencsére London metrójárataival könnyen be lehet járni a várost. A metró peronján találtam egy információs terminált. Behelyeztem szállodám NaviCard kártyáját a terminálba. Az információs terminál ekkor megjelenítette, hogy milyen útvonalon és átszállásokkal jutok el leggyorsabban a szállodámhoz. Örömmel tapasztaltam, hogy a NaviCard a tömegközlekedésben is nagy segítséget nyújt a külföldről érkező utazónak.

Negyedik történet

Egy afrikai országba érkeztem. Ebben az országban nem használhatók még a hagyományos navigációs eszközök, utcaszintű digitális térkép hiányában. Nekem azonban NaviCard kompatibilis navigációs készülékem van, amely bárhol használható. A fontosabb helyek NaviCard formában már hozzáférhetők ebben az eldugott orszégban is. A NaviCard kompatibilis navigációs készülék digitális térkép hiányában, is elvezet a célhoz. Ezért minden helyre eljutottam anélkül, hogy az eltévedéstől tartanom kellett volna.

Ötödik történet

Régi vágyam volt, hogy egyszer Peruba eljussak, hogy a Nazca fennsík rejtélyes rajzait közelről megnézzem. A sivatagos, hatalmas kiterjedésű fennsíkon azonban nincsenek sem utcák, sem házszámok, de még utak sem. Így ismét a NaviCard segített eljutni a legérdekesebb rajzokhoz, amit a Nazca rajzokat tartalmazó kártyakollekcióból kiválasztottam.

Hatodik történet

A közelmúltban betértem egy cipőjavító műhelybe, hogy cipőfűzőt vásároljak. A cipész közölte, hogy ő csak cipőjavítással foglalkozik, de cipészeti kellékek kereskedelmével nem. Elmondta, hogy van egy cipőkellék kereskedő üzlet valahol a környéken, majd kezembe nyomta a kereskedés névjegyét. A névjegy NaviCard kompatibilis volt, ezért nem volt szükség arra, hogy elmagyaráztassam magamnak, hogyan jutok el a keresett üzletbe. A NaviCard névjegyet navigációs készülékembe illesztettem, amely gyorsan odavezetett.

Hetedik történet

Cégünk egy kisvállalkozás, amely különféle gyártmányok összeszereléssel foglalkozik. Munkám során 25 más-más településen működő alvállalkozókhoz kell eljutnom, akik cégünk számára alkatrészeket gyártanak. Ennyi helyet nem könnyű fejben tartani. Mióta NaviCard kompatibilis navigációs készülékkel közlekedem, sokkal kényelmesebbé és gyorsabbá vált a munkám. Van egy lapozós névjegytartóm, amelyben a 25 alvállalkozó NaviCard kártyája van elhelyezve. Minden kártyán egy-egy alvállalkozó cég épületének fényképe látható. A fénykép alapján pillanatok alatt rátalálok a keresett kártyára, anélkül, hogy olvasószemüvegemet elő kellene vennem. Előfordul, hogy vezetés közben változtatok úti tervemen, ilyenkor meg sem kell állnom, mert a kártyacsere nem kíván több figyelmet, mint például a sebességváltás.

Nyolcadik történet

Kamionsofőr vagyok. Mióta cégünknél bevezették a NaviCard rendszert, a szállítási címeket a fuvarlevél átvételekor NaviCard kártyán is megkapom. Ezekkel a kártyákkal rengeteg időt takarítok meg, mert nem csupán a szállítási címre segít eljutni, de pontosan ahhoz a rakodó rámpához vezet, ahol az árut le kell raknom. Sokszor hatalmas ipartelepekre szállítok. A telepen belüli tájékozódás azóta nem okoz nehézséget, mióta a NaviCard kártya a pontos rakodási helyre vezet.

Kilencedik történet

Tűzoltóautó sofőr vagyok. Amikor segélykérés érkezik telefonon, diszpécserünk azonnal a számítógépbe gépeli a kivonulási címet. Mire a telefont leteszi, már kinyomtatva készen áll a NaviCard a kivonulási címről. Mielőtt a tűzoltókocsi az útra kikanyarodik, már tudjuk, merre kell indulnunk, mert a NaviCard kártyával tizedmásodperc alatt megtörténik a navigációs készülék célra programozása. A mentőszolgálatnál dolgozó barátom említette, hogy náluk is bevezették már a NaviCard irányítási rendszert, amivel értékes perceket takarítanak meg. A kártya mint nyomtatott bizonylat az indítás idejét és a kivonulás célpontját is dokumentálja.

Tízedik történet

Egy távfelügyeleti cégnél dolgozom. A távfelügyelet rádiós távjelzéssel működik. Amikor egy helyszínről jelzés érkezik, a diszpécser számítógépének képernyőjén megjelenik a jelzés forrásának címe utca és házszám szerint. Mióta cégünknél bevezették a NaviCard rendszert, a jelzés beérkezésével egyidejűleg beindul a NaviCard nyomtató és kinyomtatja a címhez tartozó NaviCard kártyát, rajta az épület alaprajzával és a riasztást adó szenzor helyével. Ez nagyban meggyorsítja a kivonulást, és útközben fel tudunk készülni arra is, hogy hol keressük a betörőt az épületben.

Tizenegyedik történet

Ingatlan közvetítő cégnél dolgozom. Mióta a NaviCard rendszert használjuk, ügyfeleinknek NaviCard kártyán adjuk át a címeket, amelyeken nem csupán a cím, de az ingatlan fényképe is rajta van. Ügyfelünk az általunk adott NaviCard kártyával könnyen megtalálja az ingatlant akkor is, ha az egy tanya, szántóföld, vagy más, másként nehezen megtalálható helyen álló ingatlan. Az eladó ingatlanokat Interneten is hirdetjük. A kereshető adatbázisokban megjelenő leírások, fényképek mellet most már nem csupán térképvázlat van, hanem egy NaviCard kérő ikont is elhelyeztünk, így az érdeklődő Internetről is beszerezheti az ingatlan NaviCard kártyáját, amellyel könnyen eljuthat az ingatlanhoz, hogy körülnézzen, mielőtt irodánkat vásárlási szándékával felkeresné.

Tizenkettedik történet

Egy nemzetközi konferencián összebarátkoztam egy távol keleti cég vezetőjével, aki meghívott vállalatuk új gyártósorának bemutatására. Amikor névjegyet váltottunk, észrevettem, hogy már ő is NaviCard névjegyet használ. Amikor a repülőtérről a városba indultam, egy taxit béreltem. A taxisofőr azonban nem értett semmilyen idegen nyelven. Ekkor átadtam neki a NaviCard névjegyet, amit a taxi navigációs készülékébe helyezett. Szótlanul ülve egymás mellett, hamarosan megérkeztünk a vállalathoz.

Tizenharmadik történet

A Google műholdas térképén böngészgettem, amikor észrevettem, hogy egy szántóföld közepén a talaj sajátos módon elszíneződött. Úgy gondoltam, hogy régészeti leletek lehetnek itt a föld alatt. Megnyomtam a Google térkép NaviCard kérő ikonját és kinyomtattam a hely NaviCard kártyáját. Mivel régészeti feltárásokkal foglalkozom azon a környéken, már másnap útnak indultam a terep szemlézésére. Terepjárómmal úttalan utakon át, de pontosan megérkeztem az addig csak műholdképen látott helyre. A műhold képen felfedezett nyomokat így már közelről tanulmányozhattam tovább.

Tizennegyedik történet

A napokban a Google utcakép rendszerével virtuális utazást tettem Chicago belvárosában. A virtuális utazás során ráismertem egy hangulatos étteremre, ahova sok évvel ezelőtt egy alkalommal betévedtem. Mivel akkor nem jegyeztem meg az étterem helyét és nevét, most gyorsan megnyomtam a Google NaviCard kérő ikonját... A kész NaviCard pár másodpercen belül a nyomtató előtt hevert az asztalon. Az étterem NaviCard kártyájával már könnyű lesz megtalálni a helyet. Visszaemlékezve a kiváló vendéglátásra és a jó ételekre, érdemes lesz ismét felkeresni ezt az éttermet.

Tizenötödik történet

Az Internet fontos marketingeszköz a kereskedelmi cégek számára. Az üzletek elérhetőségét leggyorsabban honlapjukról tudhatjuk meg. A legtöbb üzlet ma már NaviCard kérő ikont is feltesz a honlapjára, így ha valami érdekes terméket találok, azonnal kinyomtatom az üzlet NaviCard kártyáját, majd a kártya hátuljára ráírom a kiválasztott termék nevét és árát emlékeztetésképpen. A kártyát a tárcámba teszem, és amikor legközelebb bevásárló körútra megyek, már nem kell gondolkoznom azon, hogy hol is van az üzlet, ahol az Interneten felfedezett terméket megvásárolhatom.

Tizenhatodik történet

Ornitológus vagyok. Néhány ritka madárfaj fészkelő helyére leltem, amely ornitológus barátom kutatási területe. Készítettem néhány fényképet a fészkekről GPS vevővel kombinált digitális fényképezőgépemmel. A képeket otthon behívtam a NaviCard Designer szoftverbe, amely automatikusan NaviCard kártyát generál a képekből. Az így elkészített NaviCard kártyákat e-mail útján elküldtem barátomnak, aki nagy örömmel fogadta különleges ajándékomat. Következő e-mail levelében beszámolt arról, hogy a NaviCard kártyával pontosan megtalálta a fészkelő helyeket a sűrű bokrok között.

Tizenhetedik történet

Az egyik legismertebb autókölcsönző igazgatója vagyok. Ügyfeleink kényelme érdekében navigációs készülékeket biztosítunk bérlőink számára. Sok ügyfelünk nálunk találkozott először navigációs készülékkel. A készülékeket ügyfeleink többsége nem tudta használni, részben mert nem szántak időt a kezelési útmutató elolvasására, részben a nyelvismeret hiánya miatt. A navigációs készülékek bérlése iránti igény ezért hosszú ideig elenyésző volt. Mióta NaviCard kompatibilis készülékeket ajánlunk bérlőinknek, a helyzet gyökeresen megváltozott. Ezeket a készülékeket mindenki tudja használni. Külföldről érkező ügyfeleink mindegyike bérel navigációs készüléket, amelyhez ajándékba adunk egy NaviCard kollekciót is. A kollekció a helybeli turisztikai vonzerők, éttermek és szórakozóhelyek kártyáit tartalmazza. Szerződésben állunk a vendéglátóhelyekkel, így plusz bevételünk is származik a kártyakollekciókból. Bérautóink kulcskarikáján egy kopásálló műanyag NaviCard található, ennek segítségével tudják ügyfeleink a telephelyre visszahozni a bérelt járművet.

Tizennyolcadik történet

Egy nemzetközi ismertséggel rendelkező autópálya építő cég főmérnöke vagyok. Az autópályák nyomvonalának kitűzésénél számos geodéziai mérési feladatot is végzünk. Ezeket a feladatokat nagypontosságú GPS eszközökkel végezzük. A kitűzési munkák, majd az ellenőrzés során kiváló lehetőség, hogy a tervrajzainkon szereplő műtárgy minden pontjáról képesek vagyunk NaviCard formában is adatokat kiemelni. A NaviCard kártyán a műtárgy rajzának részlete látható a szakembereink számára szükséges adatokkal. A NaviCard kártya 1 milliméteren belüli pontossággal tud egy földrajzi pontot kódolni. A terepen végzett munkát nagyon meggyorsítja, hogy jól áttekinthető formában tudjuk a méréseket ezen a módon előkészíteni.

Tizenkilencedik történet

A Forma 1 autóversenyre váltottam jegyet, amikor a jegyet értékesítő hölgy megkérdezte, hogy szabadtéri autóparkolót kívánok-e igénybe venni. Igen válaszomra kinyomtatta a két inch széles belépőjegyet, amelyen NaviCard vonalkód volt. A hölgy elmondta, hogy a belépőjegy az 5185-ös számú parkolóhelyre szól és a parkolási díjat is magában foglalja. A NaviCard belépőjegy ezen felül pontosan elvezet az 5185-ös, számomra fenntartott parkoló helyre. Amikor elérkezett a verseny napja nem lassította a forgalmat a szabad parkolóhelyeket keresgélő autók sokasága; mindenki a saját számozott helyére állt. Én magam is hamar rátaláltam üresen álló parkolómra, ahová navigációs készülékem kellemes hölgyhangja kísért el.

Huszadik történet

Cégünk szálloda hálózatot üzemeltet számos ország területén. Szállodáinkban egységesen műanyag chipkártyával nyithatók a szobaajtók. Ezeken a kártyákon NaviCard vonalkód is van. Vendégeink így környékbeli kirándulásaik után könnyen visszatalálhatnak a szállodába. Természetesen szállásfoglaló rendszerünkben is használjuk a NaviCard rendszert. Az Interneten minden szállodánk NaviCard kártyája megtalálható. A kártyákon a szálloda fényképe, a komfort leírás, a szobaárak és más hasznos információk is rajta vannak. Ügyfeleink így minden korábbinál egyszerűbben, és 100%-os biztonsággal találhatják meg szállodáinkat. Ügyfeleink nagyon kedvelik, és széles körben használják ezt az új szolgáltatásunkat.

Huszonegyedik történet

A Las Vegasban évente megrendezett CES (Consumer Electronics Show) idei újdonsága az épületen belül is működő GPS rendszer volt. A bejáratnál csinos hölgyek cégük standjainak NaviCard kártyáit osztogatták kedves mosoly kíséretében. Az egyik kártyát zsebben hordozható navigációs készülékembe helyezve gyorsan megtaláltam a hatalmas csarnok mélyén a keresett standot.

***
Fenti történetek részben képzeletbeli, részben valódi történetek. A történetek sora még sokáig folytatható volna. A NaviCard rendszer elterjedésével számos új alkalmazás kerül majd még napvilágra, ezek számosságának csak az emberi találékonyság szab határt.

Számos technikai sport, pl. geochacing, vízi sportok, légi sportok művelői is használhatják majd a NaviCard lehetőségeit. Hivatali, közigazgatási célra szintén számos alkalmazás kreálható, pl. helyszíni bejárások meghívói csatolt NaviCard kártyával, különféle idézések, konferencia meghívók stb.

Az adathordozó előállításának egyszerűsége és olcsósága a NaviCard rendszer rendkívül gyors elterjedését garantálja. (Egy két oldalon négy színnel nagy tömegben nyomott NaviCard nyomdai költsége csupán 1,50.- Ft = 0.8 US$cent) A papír alapú adattárolás és adathordozás, több évszázados mély társadalmi beágyazottsága szilárd alap a NaviCard rendszer tömeges elterjedéséhez.

***

A fenti szövegben szereplő NaviCard kompatibilis navigációs készüléket az iPhone telefonra telepített NaviCard App szinte maradéktalanul helyettesíteni képes. Az autóba telepített és kártyaolvasóval is felszerelt navigációs készülék előnye csupán annyi, hogy kényelmesebb és gyorsabb a NaviCard beillesztése az olvasóba, mint az okostelefon esetében. Az iPhone azonban folyton ott lehet a zsebünkben, ez az előny pedig nem elhanyagolható.

© 2012. 2013. | Minden jog fenntartva. | Ezt a weblapot a Navex Europe Kft. üzemelteti.